«Το χαρτί του μέλλοντός μας»

Το σχολείο μας συμμετέχει στο πρόγραμμα ανταποδοτικής ανακύκλωσης

«Το χαρτί του μέλλοντός μας».

Έχουμε ήδη προμηθευτεί ειδικούς σάκους, τους οποίους θέλουμε να γεμίσουμε με βιβλία και χαρτιά που δεν χρειαζόμαστε πια.

Παρακαλούμε να ενισχύσετε την προσπάθεια του σχολείου, φέρνοντας βιβλία χωρίς σκληρά εξώφυλλα και χαρτιά χωρίς συνδετήρες και μεταλλικά στοιχεία.

Το πρόγραμμα:

           «…Κάθε χρόνο μια σχολική μονάδα καταναλώνει μεγάλες ποσότητες χαρτιού για την υποστήριξη της εκπαιδευτικής διαδικασίας. Τα σχολικά εγχειρίδια και τα τετράδια των μαθητών/τριών στο τέλος κάθε σχολικού έτους δημιουργούν ένα πολύ μεγάλο όγκο ανεπιθύμητου χαρτιού. Μερικά από τα βιβλία αυτά μπορούν να επαναχρησιμοποιηθούν από άλλους μαθητές. Το μεγαλύτερο μέρος όμως του σχολικού χαρτιού, αλλά και του χαρτιού που προέρχεται από την οικιακή χρήση, μπορεί να ανακυκλωθεί αποφέροντας πολλαπλά οφέλη στη σχολική μονάδα. Το πρόγραμμα ανακύκλωσης βιβλίων και χαρτιού, αφορά κυρίως σε σχολικά βιβλία που δεν μπορούν να επαναχρησιμοποιηθούν, τετράδια και χρησιμοποιημένο χαρτί φωτοτυπικού. Η οργανωμένη και συστηματική ανακύκλωση του χαρτιού από την ίδια τη σχολική κοινότητα, εκτός από τα προφανή περιβαλλοντικά οφέλη (αντιμετώπιση της ρύπανσης και εξοικονόμηση πρώτων υλών και ενέργειας), μπορεί να αποτελέσει και ένα συλλογικό εγχείρημα, το οποίο θα ενισχύσει τους δεσμούς συνεργασίας ανάμεσα στους εκπαιδευτικούς, μαθητές και γονείς και θα δημιουργήσει ανταποδοτικά οφέλη για κάθε σχολείο που θα συμμετέχει. Μείζων στόχος του προγράμματος είναι η διάχυση και υιοθέτηση από τους μαθητές/τριες θετικών στάσεων και συμπεριφορών στα ζητήματα εξοικονόμησης υλικών και ενέργειας, στο πλαίσιο της Εκπαίδευσης για την Αειφορία.

 Κάθε χρόνο ανακυκλώνονται στην Ελλάδα 350.000 τόνοι χαρτιού, που αντιστοιχούν σε 6- 7.000.000 δέντρα, 35.000.000 τόνους νερό και 60.000 τόνους πετρέλαιο. Ο αριθμός αυτός μπορεί να αυξηθεί σημαντικά με τη σχολική ανακύκλωση. Το ΥΠ.Π.ΕΘ εκτιμά ότι με το πρόγραμμα αυτό, είναι εφικτό να συλλέγονται στα σχολεία προς ανακύκλωση 6-8 χιλιάδες τόνοι ετησίως, αποφέροντας αντίστοιχα ανταποδοτικά οφέλη για κάθε σχολική μονάδα η οποία θα συμμετέχει. Στο πλαίσιο του προγράμματος η Διεύθυνση Εκδόσεων του Ινστιτούτου Τεχνολογίας Υπολογιστών και Εκδόσεων (ΙΤΥΕ) – «Διόφαντος» την περυσινή σχολική χρονιά πραγματοποίησε πιλοτικό πρόγραμμα συλλογής χαρτιού σε 200 σχολικές μονάδες με τίτλο «Το χαρτί του μέλλοντός ΜΑΣ – Ανακύκλωση χαρτιού στα σχολεία» κατά την οποία συγκεντρώθηκαν 30 τόνοι ανακυκλώσιμου υλικού. Τα έσοδα που προέκυψαν από την πώληση της παραπάνω ποσότητας διατέθηκαν για την κάλυψη αναγκών των σχολείων που συμμετείχαν, με προμήθεια φωτοτυπικού χαρτιού. Αξιοποιώντας την εμπειρία αυτή το ΥΠ.Π.Ε.Θ. σε συνεργασία με το ΙΤΥΕ – «Διόφαντος» καλεί όλες τις σχολικές μονάδες Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης να συμμετέχουν στην ανακύκλωση βιβλίων και χαρτιού. 

   Tο χρηματικό ποσό που θα εισπράττεται ανά Δήμο θα αναρτάται και θα διατίθεται για την κάλυψη αναγκών των συμμετεχόντων σχολείων του Δήμου ανάλογα με τη συνεισφορά τους στο πρόγραμμα. H ανάρτηση θα γίνεται στον ιστοχώρο του ΙΤΥΕ – «Διόφαντος».»

Εκδρομή στον Βόλο

Την Παρασκευή 5 Μαΐου 2017 οι μαθητές και οι καθηγητές του σχολείου μας συμμετείχαμε σε εκδρομή στον Βόλο, όπου επισκεφθήκαμε αξιοθέατα της πόλης, μεταξύ των οποίων το Αθανασάκειο Αρχαιολογικό Μουσείο.

Παρακολούθηση παράστασης στους Δελφούς

Την Παρασκευή 28 Απριλίου 2017 οι μαθητές και οι εκπαιδευτικοί του σχολείου μας επισκεφθήκαμε το Ευρωπαϊκό Κέντρο Δελφών, όπου παρακολουθήσαμε την παράσταση «Όρνιθες» του Αριστοφάνη.

3ήμερη εκδρομή στη Θεσσαλονίκη

Στο πλαίσιο των προγραμμάτων Σχολικών Δραστηριοτήτων πραγματοποιήθηκε 3ήμερη εκπαιδευτική εκδρομή της Γ’ τάξης στη Θεσσαλονίκη. Το πρόγραμμα περιλάμβανε επίσκεψη και ξενάγηση στην Αμερικανική Γεωργική Σχολή, καθώς και στα σημαντικότερα αξιοθέατα ιστορικού και πολιτιστικού ενδιαφέροντος της πόλης.

Let’s do it 2017

Και φέτος το σχολείο μας συμμετείχε στις δράσεις Let’s do it Greece 2017.

Με τη θερμή συμμετοχή μαθητών, γονέων και κηδεμόνων, καθηγητών και τη στήριξη του Δήμου Αμφίκλειας- Ελάτειας εργαστήκαμε για να κάνουμε το σχολείο μας πιο καθαρό, πιο όμορφο και πιο φιλόξενο!

 

Εορτασμός 25ης Μαρτίου

Το σχολείο μας τίμησε την Εθνική Επέτειο με εορταστική εκδήλωση την Παρασκευή 24 Μαρτίου, που διοργανώθηκε από το συστεγαζόμενο ΓΕΛ Κ.Τιθορέας, με την επιμέλεια της φιλολόγου Ε.Κωστή, καθώς και με τη συμμετοχή των μαθητών στη μαθητική παρέλαση το Σάββατο 25 Μαρτίου στην Κάτω Τιθορέα. Ο πανηγυρικός της ημέρας εκφωνήθηκε από τον Διευθυντή του Γυμνασίου κ. Α.Πόρρο και μετά το τέλος της παρέλασης, οι μαθητές μας χόρεψαν παραδοσιακούς χορούς στην πλατεία του χωριού.

 

Το πείραμα του Ερατοσθένη στο σχολείο μας

Μετρήσαμε την ακτίνα της Γης!

Τη Δευτέρα 20 Μαρτίου, η καθηγήτρια Φυσικής του σχολείου μας Έφη Παταργιά και οι μαθητές της Β’ τάξης πραγματοποίησαν στο προαύλιο το «πείραμα του Ερατοσθένη» με σκοπό τη μέτρηση της ακτίνας της Γης.

Λίγα λόγια για την ιστορία του πειράματος

Ο Ερατοσθένης (3ος π.Χ. αιώνας) ήταν Διευθυντής της μεγάλης Βιβλιοθήκης της Αλεξάνδρειας, όπου σε έναν πάπυρο διάβασε ότι το μεσημέρι της 21ης Ιουνίου (θερινό ηλιοστάσιο), στα νότια όρια της πόλης Συήνη (Ασσουάν), οι κατακόρυφοι στύλοι δεν ρίχνουν καθόλου σκιά και ο Ήλιος καθρεφτίζεται ακριβώς στον πυθμένα ενός πηγαδιού (δηλαδή, βρίσκεται στο Ζενίθ του τόπου). Ως επιστήμονας, λοιπόν, ο Ερατοσθένης διερωτήθηκε, εάν συμβαίνει το ίδιο ταυτόχρονα και σε μια άλλη πόλη πχ. στην Αλεξάνδρεια. Όμως στην Αλεξάνδρεια, κατά την ίδια μέρα και ώρα, οι κατακόρυφοι στύλοι έριχναν σκιά.
Αν η Γη ήταν επίπεδη, οι κατακόρυφοι στύλοι στις δυο πόλεις θα ήταν παράλληλοι και θα έπρεπε και οι δυο να ρίχνουν σκιά. Αφού, λοιπόν, αυτό δεν είναι αλήθεια, τι μπορεί να συμβαίνει; Την απάντηση έδωσε ο Ερατοσθένης υποστηρίζοντας ότι η επιφάνεια της Γης δεν είναι επίπεδη αλλά σφαιρική. Αυτό το συμπέρασμα είναι, προφανώς, θεμελιώδους σημασίας και επιπλέον επέτρεψε στον Ερατοσθένη να προσδιορίσει την ακτίνα και το μήκος της περιφέρειάς της Γης. Πραγματικά, από το μήκος της σκιάς υπολογίζεται αμέσως η διαφορά των γεωγραφικών πλατών των δύο πόλεων, ίση περίπου με 7 μοίρες. Επειδή η απόσταση των δύο πόλεων ήταν γνωστή από αφηγήσεις βηματιστών και ίση περίπου με 800 Km (φημολογείται ότι ο Ερατοσθένης μίσθωσε βηματιστές για τη μέτρησή της), η περιφέρεια της Γης υπολογίστηκε ίση με 40000 Km.
Αυτή είναι η σωστή απάντηση και ο Ερατοσθένης την έδωσε χρησιμοποιώντας ως μόνα εργαλεία ράβδους, μάτια, πόδια, μυαλό με απλότητα σκέψης και επινοητικότητα. Το λάθος στον υπολογισμό ήταν μόνο 2%, ένα πραγματικά αξιοσημείωτο επίτευγμα για περίπου πριν από 2,5 χιλιετίες. Άρα, ο Ερατοσθένης ήταν ο πρώτος άνθρωπος που μέτρησε τις διαστάσεις του πλανήτη Γη, γι’ αυτό και θεωρείται δημιουργός της μαθηματικής γεωγραφίας.
Η 20η Μαρτίου (εαρινή Ισημερία) και η 23η Σεπτεμβρίου (φθινοπωρινή Ισημερία) μπορεί να χαρακτηριστούν ως η αρχή της Άνοιξης και του Φθινοπώρου αντίστοιχα. Στις συγκεκριμένες ημερομηνίες ο Ήλιος βρίσκεται ακριβώς πάνω από τον ισημερινό της Γης, με αποτέλεσμα η νύχτα και η μέρα να έχουν ίση διάρκεια σε οποιοδήποτε σημείο της γήινης επιφάνειας.
Τις μέρες αυτές είναι μια καλή ευκαιρία να επαναλάβουμε το πείραμα του Ερατοσθένη επειδή γνωρίζουμε τον τόπο που ο Ήλιος ρίχνει τις ακτίνες του κατακόρυφα.

Διάκριση ΓΕΛ Κάτω Τιθορέας

Συγχαίρουμε τους μαθητές της Α’ Λυκείου του ΓΕΛ Κάτω Τιθορέας και αποφοίτους του σχολείου μας, οι οποίοι συμμετείχαν στον Πανελλήνιο Διαγωνισμό Γαλλοφωνίας 2017 και απέσπασαν τις εξής διακρίσεις:

– 2η θέση (αργυρό μετάλλιο) στην ομάδα των μαθητών

– ειδικό βραβείο καθηγητή στην εκπαιδευτικό Τσούμα Γεωργία ΠΕ05 (Γαλλικής Γλώσσας)

Ο Διευθυντής και ο Σύλλογος διδασκόντων